Dzisiaj jest Piątek
29 marca 2024
89 dzień roku

KOŁO MIŁOŚNIKÓW TURYSTYKI

W dniu 29 września 2016 roku zorganizowana została wycieczka autokarowa do Nieborowa i Arkadii.
Celem głównym była wystawa obrazów Elizabeth Vigee Le Brun.
Oczywiście zwiedziliśmy również pałac-muzeum w Nieborowie oraz park w Arkadii
W drodze powrotnej zajechaliśmy dosłownie na chwilę do Zelazowej Woli, by przywitać się z Fryderykiem Chopinem (jego domem gdzie się urodził oraz z jego muzyką)
Wycieczka udała się wyśmienicie, przewodnik był profesionalistą a autokat wygodny. Mamy nadzieję,że kolejne wycieczki będą równie ciekawe.

Zdjęcia z wycieczki w Galerii Fundacji

W dniach 12 i 13 lipca 2016 roku odbyła się kolejna autokarowa wycieczka krajoznawcza  Fundacji „EMERYT”.
12 lipca przyjechaliśmy do miasta Golub-Dobrzyń, w województwie kujawsko-pomorskim nad rzeką Drwęcą. Głównym celem był Zamek Krzyżacki w Golubiu.
Z Golubia pojechaliśmy do Torunia, jednego z najstarszych i najpiękniejszych miast Polski.
Zakwaterowani byliśmy w Hostelu „Przystanek Toruń”. Wieczorem zwiedziliśmy Stare Miasto oraz świątynię p.w. Maryi Gwiazdy Nowej Ewangelizacji i św. Jana Pawła II.
Następnego dnia oglądaliśmy zabytki Torunia (m.n. Ratusz Miejski, ruiny Zamku Krzyżackiego itd.), odwiedziliśmy Muzeum Toruńskiego Piernika gdzie wypiekaliśmy własne pierniki!
Wycieczka udała się wyśmienicie. Mamy nadzieję,że kolejne wycieczki odbędą się wkrótce.

Zdjęcia z wizyty w Galerii Fundacji

Szanowne Koleżanki i Koledzy
28 lipca 2015 roku nasza grupa odwiedziła Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów na Stawisku w Podkowie Leśnej.
Po wnętrzach domu oprowadzał oraz o życiu i twórczości Jarosława Iwaszkiewicza opowiadał
Kustosz Muzeum Pan Andrzej Gronczewski.
Seniorzy odwiedzili także grób rodzinny Iwaszkiewiczów w Brwinowie.

Zdjęcia z wizyty w Galerii Fundacji

20 i 21 sierpnia 2015 roku odbyła się wycieczka na Podlasie, między innymi do miasteczka Tykocin słynącego z licznych zabytków. Zwiedziliśmy oryginalną Synagogę wybudowaną w 1642 roku,
Alumnat Wojskowy, a także zrekonstruowany XV-to wieczny zamek Króla Zygmunta Augusta.
Podziwialiśmy oryginalny układ przestrzenny miasteczka.
W 1982 roku wzniesiono tu pomnik Orła Białego na pamiątkę ustanowienia na zamku w Tykocinie przez Króla Augusta II Mocnego Orderu Orła Białego.